|
On je slika nevidljivog Boga... Isus - Bog i čovjek Identitet Isusa Krista je jedan od
temalja kršćanske vjere. Sam Isus kaže da poznavanje njega označava vječni život
(Ivan 17:3). Donosimo pismo jednog Jehovinog
svjedoka i kršćanski odgovor na njegove primjedbe u vezi vjerovanja kršćana da
je Isus i Bog i čovjek: "Kako itko može vjerovati da je Isus
Bog?" Jedan sam od Jehovinih svjedoka. Ipak, prije nego sam
počeo studirati s Jehovinim svjedocima, otkrio sam da Biblija uči da Isus nije
Bog Svemogući, niti da je dio Trojstva. Ne vidim jednakost Oca i Sina. Sin je
bio kušan od đavla (Matej 4:1), dok Bog ne može biti napastovan na zlo (Jakov
1:13). Ako je Sin Bog, kako bi moglo doći do bilo kakve stvarne kušenje u tome da
se Bogu ponudi natrag nešto je On sam već predao Sotoni (Matej 4:8-9)? Sin ne
zna dan ni sat (svog povratka), samo Otac zna (Matej 24:36). Sinova volja je posebna
i može biti različita od Očeve volje (Mt 26:39). Sin može učiniti samo ono
što vidi da Otac čini (Ivan 5:19), dok je Bogu sve moguće (Matej 19:26). Sin
ima samo moć i vlast koju mu je „dao“ Otac (Mt 28:18), i Sin će se odreći te
vlasti u budućnosti (1. Korinćanima 15:24-28). Prije svega, Sin kaže da je Otac
„veći“ od njega i da je njegov otac njegov „Bog“. Ako Sin ima Boga, kako on sam
može biti Bog? Mogao bih još mnogo više napisati, ali ovo je sigurno uvjerenje
izvan svake sumnje. Nije li? Neka bi vas "Kralj nad svim [ostali]
bogovima," Jehova blagoslovio. - Psalam 95:3. Odgovor: Hvala Vam da ste si uzeli vremena da
nas kontaktirate sa svojim uvjerenjem da Isus nije Bog. Doista je izvrstan
zadatak kroz proučavanje težiti biti istinski "svjedok" Jehove kako bi
se točno branio identitet ovog jedinog pravog Boga (Ivan 17:3; 1. Ivanova
5:20). Vaš studiozan pregled Pisma u tom smislu treba pohvaliti. Kao odgovor na Vaše nedoumice, počnimo
najprije raspravu s tim što tradicionalni kršćani misle kada kažu/kažemo da "Isus
je Bog." Vjerujemo da kao Bog (Ivan 1:1), Isus ima punu narav, jedinoga
istinskog Boga (Kološanima 1:19, 2:9), ali ne vjerujemo da je Isus Otac. Kao
što ste ispravno primjetili kada ste spomenuli da je Sinova volja posebna od
Očeve volje, Pismo čini jasnu razliku između osobe Oca i osobe Sina. Mi vidimo Isusov odnos prema Ocu na
isti način na koji bi netko vidio odnos između ljudskog oca i sina. Dok je sin različita
osoba od njegova oca i podređen očevoj volji, tako je i Isus kao Božji Sin različita
osoba od Boga Oca i podređen je volji Boga Oca. Ipak, baš kao što ljudski sin posjeduje upravo onoliko "ljudske"
naravi kao i njegov otac, tako i Isus kao Božji Sin posjeduje upravo onoliko
"Božje" naravi kao i Njegov Otac. To je razlog zašto su Židovi
nastojali kamenovati Isusa za bogohuljenje. Oni su razumjeli Isusovu tvrdnju da
je "Sin Božji", kao tvrdnju koja ga čini "jednakim" u naravi
s jedinim i pravim Bogom (vidi Ivan 5:18; 19:7, usp, Levitski zakonik 24:16).
To je također razlog zašto je Isus nazvao Oca svojim "Bogom" u Ivanu
20:17. Njegov Otac će uvijek biti njegov "Bog", upravo kao što će i naši
ljudski oci uvijek biti naši "ljudski" preci. Na isti način na koji netko ne tvrdi da je ljudski sin inferioran
"čovjek" jednostavno zato što mu je otac na "većoj" poziciji
kao lider u obitelji, tako je i netočno tvrditi da je Isus inferioran
"Bog" jednostavno jer je njegov Otac na "većoj" pozicji autoriteta
(Ivan 14:28). U Luki 2:51 čitamo da je Isus "bio podložan" Mariji i
Josipu jer su bili u većoj poziciji autoriteta nad njim u tom trenutku u
njegovom zemaljskom životu. Trebamo li zbog toga tvrditi da je Isus bio inferioran
u odnosu na njih? Siguran sam da do sada vidite našu poantu da podvrgavanje
autoritetu ne označava inferiornu narav. Tako, biblijske reference po ovoj
stvari (tj. Ivan 5:19, Matej 28:18, 1 Korinćanima 11:3 i 15:24-28) nemaju
utjecaja na to je li Isus ili nije inferioran "Bog". Sada ćemo odgovoriti na Vašu
zabrinutost oko djelova Pisma koji pokazuju Isusove ograničene mogućnosti u odnosu
na Boga Oca. Bog u svojoj naravi ne može biti viđen (Ivan 1:18), iskušan (Jakov
1:13), niti fizički umrijeti (Habakuk 1:12). Ipak, sve te stvari su bile nužne
za Isusa kako bi platio krajnju cijenu za grijehe čovječanstva (Hebrejima
9:22). Dakle, rješenje je bilo da Isus nadoda ljudsku narav na svoju Božansku
osobu. Filipljani 2:5-10 objašnjavaju kako je Isus i dalje postojao u Božjem
"obliku" (tj. naravi), ali da se
odrekao svoga prava na uživanje svoje jednakosti s Bogom, kako bi se mogao
ograničiti na ljudsku narav koju je usvojio. Na ovaj način, iskusio je sve
što mi doživljavamo (Hebrejima 4:15), te je umro kako bi platio cijenu za
grijehe čovječanstva. Tako, dodajući ljudsku dimenziju na svoju Božansku osobu
(Kološanima 2:9), Isus je postao vidljiva "slika Boga nevidljivoga"
(Kol 1:15). Pitali ste: "Ako je Sin Bog, kako bi moglo doći do bilo
kakve stvarne kušenje u tome da se Bogu ponudi natrag nešto je On sam je već predao
Sotoni (Matej 4:8-9)?" Sagledajmo ovo pitanje s druge strane. Jehovini
svjedoci vjeruju da je Jehova stvorio Isusa i da je Isus stvorio sve ostalo,
zar ne? U spomenutoj kušnji, Sotona je zapovjedio Isusu da pretvori kamenje u
kruh (Matej 4:3-4). Koristeći vašu logiku, kako bi moglo doći do bilo kakve
stvarne kušenje u prijedlogu Isusu da pretvori kamenje u kruh, ako on doista
jest Onaj koji je stvorio to kamenje? Vidite li problem u ovoj logici? Vaš
argument pretpostavlja da Isus nije bio Bog, jer Sotona ga je pokušavao
iskušati s kraljevstvima ovoga svijeta nad kojima Bog već ima autoritet. Ali ako
se koristiti ovakvo rasuđivanje, također se mora zaključiti da Isus nije mogao
biti Stvoritelj, jer ga je sotona pokušao iskušati s kamenjem nad kojim Isus
već ima vlast kao njihov Stvoritelj. Naravno, znamo da ovaj argument ne može
biti istina, jer Pismo je jasno da je Isus Stvoritelj (Kol 1:16-17; Ivan 1:3),
baš kao što je Sveto pismo jasno da je Isus Bog. Dakle, prava kušnja nije bila u
tome je li Isus ili nije Bog ili Stvoritelj.
Prava kušnja je bila: hoće li Isus odložiti ograničenja svoje ljudske naravi i
djelovati kao Bog prije nego dođe vrijeme da to i čini. Doista,
ovo je bila prava kušnja, jer kao Bog, mogao je lako odložiti svoju ljudsku
narav i uzeti natrag kraljevstva od sotone prije nego što je vrijeme (vidi
Djela 17:31). Konačno, u zaključku, željeli bismo odgovoriti
na vašu zabrinutost zbog činjenice da Isus nije uvijek "znao" sve što
će se dogoditi - osobito dan ili sat Njegovog povratka (Matej 24:36). Ovdje je
ponovno Isus živio pod ograničenja svoje čovječnosti. No, kao Bog, vidimo
niz drugih primjera da Isus jest "znao sve" (Ivan 2:24-25; 16:30).
Sljedeća tablica prikazuje kako se Isus u određeno vrijeme ograničio na
konačnost svoje ljudske naravi, ali je izrazio božanska obilježja njegove
božanske naravi u drugima. Dakle, Isus je bio i 100% čovjek (kao "Sin
Čovječji" - Matej 26:64) i 100% Bog (kao "Sin Božji" - Ivan 5:18;
19:7) ujedinjeni u samoj Njegovoj osobi.
(Početna)
Povezani članci:
Komentiraj na forumu
|
|
od vječnih vremena.
Kako tumačite ovaj zadnji dio da je Isusov iskon od davnina, od vječnih vremena?
bolji prevod je "njegovi su silasci od početka,od vječnih vremena" ...jer Sin Božji je silazio mnogo puta kroz povjest raznim povjesnim narodima a sa time idu skladno i neki ukazi da je Krist žrtveno jagnje "od početka svijeta"...
od vječnih vremena.
Kako tumačite ovaj zadnji dio da je Isusov iskon od davnina, od vječnih vremena?